Pomoc przy świadomych zakupach

Trudno być świadomym klientem w dobie powszechnego dostępu do Internetu. Kiedyś polecenie produktu czy usługi polegało na użyciu “poczty pantoflowej”, a po opinię zwracano się do bliskich i znajomych. Dziś na decyzję zakupową w przeważającej mierze wpływa marketing internetowy, którego zadaniem jest kreowanie popytu na konkretne produkty, nie zaś odpowiadanie na prawdziwe potrzeby konsumentów. Czy istnieje jakiś skuteczny sposób, by zatrzymać ten problem?

Internet – główne źródło sponsorowanej informacji

Wystarczy wpisać nazwę danego produktu lub usługi w wyszukiwarkę, a pojawi się mnóstwo opinii na ich temat. Cóż z tego, jeśli w większości niekoniecznie odzwierciedlają one faktyczną atrakcyjność interesującej nas kwestii? Marketingowcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to skuteczniejszych strategii promocyjnych pod postacią pozycjonowania stron czy tworzenia marketingu szeptanego. W praktyce oznacza to, że nawet najbardziej z pozoru rzetelny artykuł może być sponsorowany, a tym samym jest po prostu reklamą. Nie inaczej jest w przypadku wszelkich opinii, nawet jeśli konta użytkowników wyglądają wiarygodnie, zwykle są one fikcyjne, profesjonalnie stworzone na potrzeby promocji danej marki. Liderami opinii w sieci wydają się być blogerzy i vlogerzy, w końcu często podpisują się oni własnym imieniem i nazwiskiem czy udostępniają swój wizerunek publicznie. Im również nie warto ufać, gdyż współpracując z firmami chętnie polecają produkty, otrzymując za to wynagrodzenie sięgające niekiedy nawet kilku tysięcy złotych. Jednocześnie sprzedawcy kuszą darmowymi przesyłkami, sztucznymi promocjami czy niewielkimi rabatami na rzeczy, których tak naprawdę się nie potrzebuje…

Smartrank.pl – dla świadomych konsumentów

Narastający problem nadmiernego marketingu w sieci stał się główną inspiracją dla twórców serwisu smartrank.pl. Głównym założeniem portalu jest wnikliwa i kompleksowa analiza informacji  pod kątem ich rzetelności, a następnie skupianie ich w jednym miejscu. W ten sposób interesując się danym produktem czy usługą, skorzystać można z prawdziwych informacji i wiarygodnych opinii. Zebrane dane w sposób wielowymiarowy ukazują wszelkie zalety i wady, co dodatkowo jest wizualizowane za pomocą wykresów. Główną misją smartrank.pl jest wsparcie dzisiejszych konsumentów w podejmowaniu pewnych i świadomych decyzji zakupowych. Dzięki temu użytkownicy strony mogą postawić na jakość i niezawodność, szanując w ten sposób swoje pieniądze i doceniając rzetelną ofertę producentów w rozmaitych branżach.